Köpvillkor & Integritetspolicy

Om Autodekor

Autodekor ägs av Hoger Farhan (organisationsnummer 911007-0977). Företaget har sitt säte i Göteborg, och vår postadress är Blackevägen 10C, Göteborg.
Vill du komma i kontakt med oss, vänligen skicka ett mejl till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter. Vi återkommer till dig så snart som möjligt.

Beställning

När du slutför din beställning kommer en orderbekräftelse att skickas till din e-postadress. Bekräftelsen innehåller information om dina produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Om något i orderbekräftelsen inte stämmer, kontakta oss omedelbart via e-post på [email protected].

Leverans

Vi erbjuder normala leveranstider på 1-3 arbetsdagar. Observera att beställningar som görs under helger skickas tidigast måndagen efter.
Skulle det uppstå några förseningar utan att du har informerats om en längre leveranstid, vänligen kontakta oss på [email protected].

Priser

Samtliga priser på webbplatsen anges i SEK och inkluderar 25% moms, om inte annat anges. För länder utanför EU visas priser exklusive moms.
Vi förbehåller oss rätten att justera priser på grund av förändringar från leverantörer, felaktigheter i prislistan eller andra omständigheter som kan påverka prisinformationen. Eventuella tullavgifter som kan tillkomma är köparens ansvar.

Ångerrätt

Som kund har du en lagstadgad 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan.

Vid nyttjande av ångerrätten:

  • Meddela oss via [email protected] att du önskar nyttja din ångerrätt. Ange ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som ska returneras.
  • Produkterna ska returneras inom 14 dagar från det att du meddelat oss om din ånger. Du ansvarar för returfrakt samt för produktens skick vid retur. Produkterna bör därför skickas väl förpackade och i originalförpackning.
  • Vi förbehåller oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen om produkten är använd eller skadad.

Ångerrätten gäller inte för:

  • Produkter med bruten försegling som avser hälso- eller hygienskäl.
  • Specialtillverkade produkter eller produkter med personlig prägel.
  • Fullgjorda tjänster där du uttryckligen har samtyckt till att påbörja tjänsten utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, såsom livsmedel eller tidningar/tidskrifter.

Reklamation och klagomål

Alla våra produkter inspekteras noggrant innan de skickas. Om produkten ändå skulle vara defekt eller felaktigt expedierad åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda problemet enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.
Kontakta oss alltid för godkännande innan du returnerar en defekt vara. Reklamationen ska göras omedelbart efter att felet upptäckts.

Vid reklamation:

  • Skicka ditt klagomål till [email protected]. Ange ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och en detaljerad beskrivning av felet.
  • Om felet inte kan åtgärdas eller ersättas med en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta varan enligt konsumentskyddslagstiftningen. Vid godkända reklamationer står vi för returfrakten.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador orsakade av produkten.
Vi ansvarar inte för förseningar eller fel orsakade av omständigheter utanför vår kontroll (Force Majeure), såsom arbetskonflikter, bränder, krig eller myndighetsbeslut.
Vi ansvarar heller inte för förändringar av produkter eller produktegenskaper som beslutats av leverantören.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna på webbplatsen exakt återger produkternas utseende, då färgskillnader kan förekomma beroende på skärminställningar och fotokvalitet. Vi strävar alltid efter att visa produkterna så korrekt som möjligt.

Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation ska besökare informeras om att cookies används på webbplatsen. En cookie är en liten textfil som sparas på din dator för att förbättra användarupplevelsen. Du kan ställa in din webbläsare att neka cookies. Mer information finns på Post- och telestyrelsens webbplats.

Personuppgifter

Genom att handla hos Autodekor accepterar du vår dataskyddspolicy och behandling av dina personuppgifter. Vi samlar endast in de uppgifter som är nödvändiga för att hantera din beställning.

Vi säljer eller vidarebefordrar aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund. Autodekor är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnar till oss som kund.

Så behandlar vi dina uppgifter:

Vi lagrar ditt namn, adress, e-postadress, telefonnummer, IP-adress och köphistorik för att kunna hantera din beställning och kundserviceärenden. Dina uppgifter sparas så länge vi har en rättslig grund för att göra det, exempelvis enligt bokföringslagen.

Rättigheter:

  • Rätt till tillgång: Du har rätt att begära ett utdrag av all information som vi har lagrat om dig.
  • Rätt till rättelse: Du har rätt att korrigera felaktiga eller ofullständiga uppgifter.
  • Rätt att bli glömd: Du kan när som helst begära att vi raderar dina personuppgifter, förutsatt att vi inte är skyldiga att behålla dem enligt lag.

Vi använder industristandarder såsom SSL/TLS för att säkerställa att dina personuppgifter behandlas på ett säkert sätt.

Ändringar i villkoren

Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor när som helst. Eventuella ändringar kommer att publiceras på vår webbplats, och de anses vara accepterade vid nästa beställning eller besök på webbplatsen.

Tvister och lagval

Om en tvist uppstår och inte kan lösas i samförstånd, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) via arn.se eller, för EU-invånare, använda EU-kommissionens plattform för tvistlösning: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
Vid tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvister ska avgöras enligt svensk rätt och lag.

Varukorg